Vill du betala hyran med autogiro?

21-11-04 Telge Bostäder, Telge Fastigheter

Vi på Telge arbetar ständigt för att minska vårt klimatavtryck. Som ett steg i detta minskar vi antalet utskick av papper, därför vill vi att så många som möjligt av våra hyresgäster väljer digitala lösningar för att ta emot sin hyresavi.

För dig som är bostadshyresgäst hos Telge Bostäder, Telge Hovsjö, Telge Fastigheter eller KB Luna

Från och med den 1 januari 2022 kommer det inte längre gå att ansöka om autogiro via blankett. Om du vill betala din hyra via autogiro anmäler du det hos din internetbank.

Har du inte möjlighet att ansöka om autogiro hos din internetbank, kontakta oss så hjälper vi dig.

Vad är autogiro?

När du väljer att betala din hyra via autogiro dras pengarna direkt från ditt bankkonto, utan extra kostnad för dig.

Frågor och svar

Då vänder du dig till din internetbank och anmäler autogiro där.

Nej, i vårt arbete med att värna om miljön har vi valt att gå från papper till elektroniskt i så många fall som möjligt. Ett bra sätt är att inte skicka ut pappersfakturor, därför sker anmälan om autogiro via din internetbank.

Det är också säkrare för dig ur ett GDPR-perspektiv då dina personuppgifter inte behöver lämna din internetbank. När vi använder blanketter arkiverar vi avtalen, det behöver vi inte göra när internetbanken sköter autogiro.

I vårt arbete med att värna om miljön har vi valt att gå från papper till elektroniskt i så många fall som möjligt. Ett bra sätt är att inte skicka ut pappersfakturor, därför sker anmälan om autogiro via din internetbank.

Det gör du på samma sätt som tidigare, du anmäler det via din internetbank.

Nej, men du kan skriva ut din hyresavi via Mina sidor. När det sker hyresändringar skickar vi alltid en avisering för att informera dig om att det sker, till exempel vid den årliga hyresjusteringen.

Har du ingen internetbank kan vi skicka en blankett till dig.

Då skickar vi en blankett till dig.

Ja, anmäl det till din internetbank.